Gatta i IMS zawładnęli zmysłami uczestników Łódź Design Festival

klient:

Gatta

|

realizacja:

05.10.2017

Gatta i IMS zawładnęli zmysłami uczestników Łódź Design Festival

Podczas tegorocznej 11. edycji Łódź Design Festival Gatta zadebiutowała w świecie designu. Marka zaprezentowała sensualną instalację, którą można było poznać za pomocą zmysłów. Dzięki niej uczestnicy wydarzenia mieli okazję poznać świat Gatty nie tylko za pomocą obrazu, ale przede wszystkim przy użyciu pozostałych zmysłów – dotyku, węchu czy słuchu. Oprawą sensoryczną projektu zajęła się obecna od 17 lat na rynku polskim i europejskim firma IMS SA.

Gatta zabrała uczestników tegorocznej edycji Łódź Design Festival widzów w intymny, kobiecy świat, gdzie lepiej czuć zapach, każdy dźwięk jest intensywniejszy, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły. W wyjątkowej instalacji, której kuratorem jest Jadwiga Husarska-Sobina, stworzono 5 odmiennych przestrzeni. Kraina miękkiego aksamitu, otulającego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry oraz zmysłowej koronki to tylko namiastka projektu, który nie tylko warto dostrzec, trzeba go… poczuć.

„Branding sensoryczny to jedno z kluczowych zagadnień, w których specjalizuje się IMS. Dzięki pogłębionym wywiadom z twórcami projektu oraz wieloletniemu doświadczeniu, IMS dobrał odpowiednie mieszanki zapachowe i skomponował muzykę, które są dopełnieniem sensorycznym tego nowatorskiego projektu Ich oddziaływanie na cztery zmysły gwarantuje niesamowite doznania i dotarcie do emocji każdego, kto odwiedzi strefę” – komentuje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.

Urządzenia z aromatami zostały zamontowane w pierwszej i ostatniej strefie pawilonu. Ponieważ każda ze stref jest indywidualna (inny kształt i rodzaj użytego materiału) to charakter projektu został również odzwierciedlony poprzez zastosowane mieszanki zapachowe.

Wejście do pierwszej strefy pawilonu, wykonanej z czarnego aksamitu, podkreśliła kompozycja stworzona z mieszanki cytrusów, pikantnego czarnego pieprzu, zielonej herbaty, benzoiny i tonki. Aromat idealnie współgrał z wykorzystanymi materiałami, podkreślając charakter luksusu, prestiżu oraz tajemniczości.

W ostatniej strefie pawilonu IMS zastosował kompozycję z podobnej grupy zapachowej, ale „wyznaczył” jej inne zadanie. Tym razem wprowadziła ona odrobinę świeżości i delikatności, zachęcając do interakcji z otoczeniem, kojarzącej się z beztroskim dzieciństwem. Wykorzystane w mieszance nuty świeżych jabłek z dodatkiem ekstraktu z bambusa i brązowego cukru oraz nut cytrusowych z pewnością zapadną na długo w pamięci odwiedzających pawilon.

Identycznymi kryteriami IMS kierował się w trakcie komponowania muzyki. W każdej ze stref został zamontowany system nagłośnienia składający się z kilku wzmacniaczy, profesjonalnej karty muzycznej, komputera sterującego i indywidualnych głośników, które odtwarzają poszczególne sekcje muzyczne.

„Założeniem kompozytorów muzyki było budowanie narastającego efektu muzycznego poprzez dodawanie kolejnych ścieżek w kolejnych strefach pawilonu. Finałem będzie ostatnia strefa, w której to skomponowany utwór będzie można usłyszeć w pełnej wersjidodaje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.

W trakcie sensorycznego spaceru usłyszeć można było kolejno dźwięki fortepianu, perkusji, smyczków, szeptów i śmiechu. Za oprawę muzyczną odpowiedzialni są Dyrektor Muzyczny IMS Dariusz Lichacz oraz guru muzyki modowej, a jednocześnie konsultant muzyczny IMS – Tomasz Butowtt. W porozumieniu z autorami instalacji stworzyli oni muzykę oddająca ducha całego projektu.